De lancering van Xelion 8.1 in juli is goed nieuws voor resellers. De update van het communicatieplatform biedt geautomatiseerde ordering waarmee resellerpartners sneller en makkelijker diensten kunnen ontwikkelen, opleveren, factureren en beheren. MachCloud is de eerste partner die hiervan profiteert. Resellerpartners van deze distributeur kunnen nieuwe Xelion-klanten nu direct onboarden, provisionen en factureren.
Resellerpartners van MachCloud kunnen Xelion sinds kort direct en zonder tussenstappen online verkopen en beheren. Directeur Kees van der Borst van MachCloud legt uit dat resellers eenvoudig een combipakket met Xelion, inclusief belbundels, kunnen samenstellen en die aanbieden aan klanten. Bij de bestelling krijgen klanten direct een functionerende Xelion-aansluiting, inclusief telefonie via hun smartphone.
MachCloud zorgt ervoor dat bestellingen via de site van de partner kunnen worden geplaatst. Daar kiest de klant een abonnement en bundel, downloadt en installeert de Xelion-app op een smartphone, bevestigt de verificatie-sms en kan bellen. Achter de schermen verzorgt MachCloud de onboarding, provisioning en billing voor de reseller. De bundels zijn beschikbaar voor een vaste prijs per medewerker per maand.
“De wereld beweegt naar snelle online aankopen en zelfstandiger beheer door klanten voor een vast bedrag per maand per gebruiker”, zegt Kees. “Bellen, bundels, beheer, nummers en trunks zijn inbegrepen tegen voorspelbare kosten. Resellers kunnen zelf hun eigen propositie maken op basis van de communicatiediensten en functies van Xelion. We bieden de dienst kant-en-klaar voor andere landen zodat partners en klanten geen gedoe hebben met BTW en buitenlandse nummers.”
Minder supportvragen
Xelion 8.1 biedt resellers meer mogelijkheden voor zelfstandig beheer door klanten. Na de bestelling kunnen ze het abonnement beheren op een moment dat hen uitkomt. Klanten kunnen ook tenants in de portal bestellen en die worden direct meegenomen in de facturatie. Dat zijn volgens Kees belangrijke voordelen voor partners. “Als klanten zelf meer beheer overnemen, leidt dit tot minder supportvragen. Daar wordt iedereen blij van, zeker als resellers de support niet kunnen factureren”, zegt Kees. “Maar dat kan alleen als je orders, beheertaken en facturatie in één omgeving organiseert. Dat kan op het platform van Xelion.”
Geautomatiseerde ordering
MachCloud helpt resellers klanten sneller te activeren in de orderstraat. Ook zijn proefabonnementen mogelijk voor klanten die een dienst ‘even willen proberen’. “Klanten kopen in stapjes en installeren niet meteen alle functies”, zegt Kees. “In plaats van dat je als reseller naar een klant toe moet en allerlei zaken moet installeren, hebben klanten de dienst direct in handen en kunnen ze er zelf mee experimenteren. Dat verkoopt sneller, het kost minder inspanning en spreekt klanten aan.”
Innovatief
Ook salesmanager Thijs van den Ende van Xelion is enthousiast over de samenwerking met MachCloud. Vorig najaar is communicatieplatform Xelion 8 gelanceerd en partners zijn unaniem tevreden over de ge-update versie. Xelion 8.1 is doorontwikkeld vanuit de visie van Xelion dat partners hun klanten sneller en makkelijker willen ontzorgen. Bij MachCloud lijkt dat meer dan gelukt. “De update met het zelfstandig bestellen en provisioning is belangrijk voor partners”, legt Thijs uit. “Zoals MachCloud laat zien, is de grootste waarde voor partners dat ze diensten snel kunnen bestellen, uitleveren, beheren en factureren. Geautomatiseerde ordering is de crux want partners kunnen onder hun eigen naam en merkidentiteit klanten zelf eenvoudig diensten online laten bestellen. Partners hebben de vertrouwensrelatie met bedrijven.”
Met Xelion 8.1 kunnen distributeurs zoals MachCloud hun resellers beter ondersteunen. “Een belangrijke mijlpaal voor het kanaal”, zegt Thijs. “Resellerpartners van distributeurs kunnen hun online verkoopkanaal nu zo inrichten dat klanten zelfstandig onze diensten kunnen kopen. Door de automatisering van processen kan dat voor een aantrekkelijk tarief. MachCloud loopt voorop op de branche en zal hiervan de vruchten plukken. De vraag naar ‘Mobiel tenzij…’ wordt door deze vast-mobiele oplossing van MachCloud ingelost en online verkopen past in de huidige tijd.”
Mobile first-strategie
MachCloud heeft ook een vast-mobiele propositie, inclusief managementfuncties, ontwikkeld op het Xelion-platform. Dat maakt Xelion interessant voor resellers die klanten helpen met hun ‘Mobiel tenzij…’ strategie. “Mobiliteit is een integraal onderdeel van de processen van organisaties. Dus bieden we standaard statusinformatie, doorverbinden, wachtrijen, et cetera”, zegt Kees. “De Xelion-app voor smartphones en laptops maakt alle functionaliteit overal beschikbaar. De user interface maakt de diensten op kantoor, onderweg en thuis identiek en verlaagt de drempel voor bedrijven die hybride willen werken.”
Totaalpakket
Xelion biedt resellers nu dus een totaalpakket communicatiediensten dat ze online kunnen verkopen en waarmee ze bedrijven helpen die hybride willen werken. “Klanten doen steeds meer zelf en Xelion vermindert de beheerlast van resellers”, zegt Kees. “Automatisering maakt processen simpeler en dus goedkoper. In combinatie met ‘Mobiel tenzij…’ is dit zo interessant voor het kanaal dat ik verwacht dat veel resellers zullen overwegen Xelion op te nemen in onze orderstraat.”
Meer weten over de voordelen die Xelion jouw bedrijf kan bieden? Neem dan contact op met Thijs van den Ende via 015 763 07 66 of mail naar thijs.van.den.ende@xelion.com.
(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)